Bouwjaren
- 1955 Mercedes Benz 190SL
- 1956 Mercedes Benz 190SL
- 1957 Mercedes Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes Benz 190SL
- 1963 Mercedes Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes Benz 230SL
- 1966 Mercedes Benz 230SL
- 1967 Mercedes Benz 230SL
- 1967 Mercedes Benz 250SL
- 1968 Mercedes Benz 250SL
- 1968 Mercedes Benz 280SL
- 1969 Mercedes Benz 280SL
- 1970 Mercedes Benz 280SL
- 1971 Mercedes Benz 280SL
1969 Mercedes Benz 280SL
W113-serien av Mercedes Benz-bilar är känd för sin atypiska taklinje på hardtoppen och dess snygga, vinklade utformning, kanske en av de mest ikoniska linjerna för europeiska klassiska bilar som finns idag. Ofta kallad "Pagoda" på grund av takets form, fanns det 3 modeller i linjen: 230SL, 250SL och 280SL. Oavsett om du köper en Mercedes Benz 1969SL 280 eller letar efter ett Mercedes 230SL-restaureringsprojekt, har du kommit till rätt ställe. 1969 Mercedes 280SL fanns med både den löstagbara hardtop och soft-top i den så kallade "Coupe / Roadster" -konfigurationen och även som en "California Coupe" där ingen softop erbjöds och en nedfällbar bänkstol installerades.
Vill du köpa en klassisk Mercedes?
1969 Mercedes 280SL och de andra W113 modellerna är benägna att rosta, men hela golv och ramsektioner reproduceras, så rost är inte omöjligt att fixa. För dem som letar efter en komplett bil såg 230SL och 280SL mer än 19000-enheter från fabriken och många av dessa finns idag som pålitliga och snygga bilar.