Bouwjaren
- 1948 Porsche 356
- 1948 Porsche 356 Pre-A
- 1948 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1948 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1949 Porsche 356
- 1949 Porsche 356 Pre-A
- 1949 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1949 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1950 Porsche 356
- 1950 Porsche 356 Pre-A
- 1950 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1950 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1951 Porsche 356
- 1951 Porsche 356 Pre-A
- 1951 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1951 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1952 Porsche 356
- 1952 Porsche 356 Pre-A
- 1952 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1952 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1953 Porsche 356
- 1953 Porsche 356 Pre-A
- 1953 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1953 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1954 Porsche 356
- 1954 Porsche 356 Pre-A
- 1954 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1954 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1955 Porsche 356 Pre-A
- 1955 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1955 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1956 Porsche 356
- 1957 Porsche 356
- 1958 Porsche 356
- 1959 Porsche 356
- 1960 Porsche 356
- 1962 Porsche 356
- 1963 Porsche 356
- 1964 Porsche 356
- 1964 Porsche 911
1955 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
1955 Porsche 356 Pre-A Cabriolet såg cirka 270 enheter rulla från produktionsgolvet. Det finns väldigt få sätt att skilja en 1955 Porsche 356 Pre-A från Porsche 356A. Ett sätt är den nya typen av huvhandtag som uppstod under 1955. Det var ett större och mycket längre handtag. Även om det också skulle användas på Porsche 356A-modellerna, om du kan hitta ett Pre-A-kroppseksempel med porsche 356A-stilhuvhandtaget, tittar du troligen på en 1955 Porsche 356-modell. Det rekommenderas alltid att du autentiserar alla bilar som du seriöst funderar på att köpa. Många säljare tar hand om detta och begär ett Porsche-äkthetsintyg innan de säljer. Om bilen du tittar på inte har detta certifikat, var inte rädd att be om ett.
Vill du köpa en klassisk Porsche?
En annan oro när man köper en 1955 Porsche 356 Pre-A Cabriolet borde vara rost. Troligtvis, om du inte tittar på en helt återställd Porsche-bil, kommer de flesta 356 modeller att ha rostskador i viss utsträckning. Du bör fokusera på att hitta ett exempel inom din budget som har minst rost och skador. Restaureringskostnaderna kan vara ganska höga. Om du är intresserad av en Cabriolet, se också till att inspektera den konvertibla toppen. Även om tyget inte nödvändigtvis är det största problemet, bör du leta efter ett exempel som har en väl fungerande topp. Detta är bara några av de tips som ER Classics har sammanställt för 1955 Porsche 356 Pre-A Cabriolet. Om du funderar på att köpa en 1955 Porsche 356 Pre-A Cabriolet, skulle ER Classics gärna prata med dig och presentera deras lager.